سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: شهید نواب صفوی زحمت و رنج زیادی برای برقراری حکومت اسلامی کشید و به دنبال حکومت اسلامی بود.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش اظهار داشت: این شهید و یارانش فدائیان اسلام بودند؛ شهید نواب صفوی زحمت و رنج زیادی برای برقراری حکومت اسلامی کشید و به دنبال حکومت اسلامی بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به تلاش شهید نواب صفوی پیش از قیام امام خمینی(ره) گفت: با وجود این تلاش در دهه ۳۰ اما در زمان خود موفق نشدند، ولی مسائل مهمی را پایه گذاری کردند که بعدها در دهه های بعد مردم و روحانیت به صورت گسترده به میدان آمدند و انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی با بیان اینکه شهید نواب صفوی آرزو می کرد که حکومت اسلامی برقرار شود گفت: جمله معروفی از این شهید وجود دارد که وی آرزو می کرد که اگر این مهم محقق شود، رفتگر خیابان های این حکومت اسلامی باشد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه امروز در فضای این حکومت اسلامی و انقلابی تنفس می کنیم گفت: باید قدر آن را بدانیم، به ویژه اینکه شهدایی بودند که برای برقراری حکومت اسلامی شهید شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: اکنون این وظیفه برای حفاظت از نظام اسلامی برای ما سنگین تر شده، نظامی که هزار نفر از مردم به ویژه جوانان خون مطهر خود را هدیه کردند تا این درخت رشد و آبیار شد و به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha